خواص آلوئه ورا برای پوست و مو در طب سنتی

خواص آلوئه ورا برای پوست و مو در طب سنتی

آلوئه‌ورا خاص مناطق آفریقایی است که به آن زنبق بیابانی یا صحرایی هم می‌گویند. در برخی کشورها با نام‌هایی چون «گیاه جاودانگی»، «گیاه دارویی»، «گیاه ملکه» و… نامیده می‌شود. نخستین‌بار مصری‌ها گیاه آلوئه‌ورا را برای درمان زخم‌ها، سوختگی‌ها و عفونت‌ها به کار می‌ گرفتند. پس از آن‌ها یونانی‌ ها، اسپانیایی‌ها و آفریقایی‌ها به شیوه‌ها و منظورهای مختلف از گیاه آلوئه‌ورا استفاده می‌کردند.

آلوئه‌ورا بيش از 200 ترکيب فعال ازجمله ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسيدهای آمينه، آنزیم‌ها، پلی ساکاريد و اسيدهای چرب دارد. بيشتر خاصيت آن در برگ آلوئه‌ورا بوده که با يک ژل‌ شفاف که در حدود 99درصد آن از آب پر شده است.

خواص آلوئه ورا برای پوست و مو

خواص ژل گياه آلوئه‌ورا

1) خواص درمانی پوست

– نرم‌ کننده و مرطوب‌ کننده

– لایه‌ بردار و جوان‌ کننده پوست

– رفع جوش‌های سرسیاه

– رفع لکه‌های پوستی و کک‌ و مک

– جلوگیری و رفع چروک و پیری پوست

– ضد آفتاب و ضدسوختگی

– ضدالتهاب و اگزما

– ترمیم بافت پوست (رفع ترک‌ های پوستی)

– سرشار از کلاژن و ویتامین‌های (C ، B12 ، B6 ،B2 ، B1 ،A  و E) و مواد معدنی (کلسيم، سديم، آهن، پتاسيم، کلر، منگنز، مس و روی)

خواص ژل آلوئه ورا

2) خواص درمانی مو

– جلوگيری از ضعیف‌ شدن ریشه مو (ريزش مو)، تولید و رشد موهای جدید

– تقويت و آب‌ رسانی مو

– درمان شوره سر و موخوره

– درمان موهای چرب

– جلوگيری از خشکی و شکنندگی مو

– نرم و براق‌ شدن پوست

– کنترل عفونت‌ های قارچی و بیماری‌های کچلی

خواص آلوئه ورا برای مو

 

3) خواص پودر گياه آلوئه‌ورا

– درمان موثر برای بیماری‌های ديابت و فشارخون

– کنترل چربی خون

– مناسب برای کاهش وزن بدن

– درمان پوکی استخوان

– دارای خاصیت مسهل

– درمان بیماری‌ های زخم معده، بواسير، مری، روده، سينوزيت، آسم، سرطان، بيماری کليه و دفع سنگ کليه و بیماری‌ های باکتريايی

– جلوگيری از درد و تورم

– درمان درد گوش و چشم

– کمک به بهداشت دهان و دندان

– بالابردن قدرت ایمنی بدن با خاصیت سم‌ زدایی (کمک به درمان بيماری ايدز)

خواص پودر گیاه آلوئه ورا

 

4) آلوئه‌ورا در درمان فشارخون

– تحقيقات اخير در طب سنتی ثابت کرده که مصرف مداوم آلوئه‌ورا می‌ تواند با الياف سلولزی همراه و مخلوط شود و باعث پالايش و تصفيه خون شود و فشار خون را تنظيم و متعادل کند.

خواص آلوئه ورا

 

5) آلوئه‌ورا در درمان ديابت

– پژوهش‌ها نشان دادند که آلوئه‌ورا قند خون را در انسان کاهش می‌دهد. دانشمندان دريافتند از آن‌جا که آلوئه‌ورا قادر است آنزیم‌های موجود در پانکراس را فعال کند، می‌تواند در افرادی که دچار ديابت و هيپوگليسمی هستند، به تعادل و تنظيم قند خون کمک کند.

درمان دیابت با آلوئه ورا

6) آلوئه‌ورا در درمان بیماری‌های مغز و اعصاب

– این گیاه در آرامش اعصاب، رفع سردردهای مزمن و میگرن، رفع مشکلات در بیماری ام‌ اس، رفع مشکلات اعصاب و روان و همچنین در رفع بیماری‌های جسمی و جنسی مفید و موثر است.

درمان بیماری‌های مغز و اعصاب با آلوئه ورا

7) آلوئه‌ورا در درمان بیماری‌های عفونی و آلرژی‌ها

– این پودر تقریبا اکثر آلرژی‌ها و حساسیت‌ها را در فصل‌های مختلف سال از بین می‌برد. بهتر است در فصل زمستان محلول آن را در دستگاه بخور بریزید. این کار هم باعث رفع حساسیت‌ ها شده و هم برای رطوبت هوا مناسب است. همچنین بخار آن با ضدعفونی کردن محیط از شیوع بیماری‌ های مسری جلوگیری می‌کند.

– به‌ دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضدعفونی‌ کننده پودر گیاهی آلوئه‌ورا می‌توان از آن برای ضدعفونی کردن سبزی‌ها و میوه‌ها استفاده کرد. لازم به ذکر است که استفاده از آلوئه‌ورا باعث ماندگاری چند برابری میوه و سبزی‌ها می‌شود.

به‌دلیل تلخ‌ بودن آلوئه‌ورا می‌توانید پودر آن را با مقدار کمی عسل مخلوط کنید. البته توصیه می‌شود به‌ صورت تلخ استفاده شود؛ چون تأثیر آن بیشتر خواهد بود. از طرفی باعث جذب بیشتر ویتامین و خواص خوراکی‌ها می‌شود. در حال حاضر محصولات مختلفی از این گیاه در صنایع مختلف غذایی، آرایشی و بهداشتی دارویی در دنیا تولید و عرضه می‌شود.

درمان بیماری‌های عفونی و آلرژی‌ها با آلوئه ورا

 

آلوئه ورا٬ خواص آلوئه ورا٬ خواص آلوئه ورا برای پوست٬ خواص آلوئه ورا برای پوست چرب٬ خواص آلوئه ورا برای جوش٬ خواص آلوئه ورا برای دور چشم٬ خواص آلوئه ورا برای سوختگی٬ خواص آلوئه ورا برای مو٬ خواص آلوئه ورا خوراکی٬ خواص آلوئه ورا در طب سنتی٬ فواید آلوئه ورا٬ فواید آلوئه ورا برای پوست٬ فواید آلوئه ورا برای پوست صورت٬ فواید آلوئه ورا برای پوست و مو٬ فواید آلوئه ورا برای جوش صورت٬ فواید آلوئه ورا برای ریزش مو٬ فواید آلوئه ورا برای مو٬ فواید آلوئه ورا روی صورت