درمان دیابت با چای سیاه در طب سنتی

درمان دیابت با چای سیاه در طب سنتی

چای جایگاه بالایی در خانواده های ایرانی دارد. چای سیاه در شمال کشور کشت شده و به بازار ارئه می شود و این چای یکی از بهترین نوع چای در سراسر جهان می باشد. قصد داریم در ادامه در رابطه با فواید باورنکردنی این گیاه صحبت کنیم.

فواید چای سیاه

 

چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و با فشارخون بالا نیز مقابله می کند. نتایج یک پژوهش نشان می دهد که خواص چای سیاه به اینجا ختم نمی شود و برای مقابله با دیابت نیز مفید است.حتماً می دانید که دیابت چه بیماری پردردسری است و میلیون ها نفر را در سرتاسر جهان گرفتار کرده است. برای همین بهترین کار این است که با تغییر سبک زندگی، داشتن تغذیه مناسب و ورزش و کنترل وزن از همان ابتدا از ابتلا به این بیماری قندی پیشگیری کنید.

محققان معتقدند که همین چای سیاهی که دم و نوش جان می کنید برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید بوده و با دیابت مقابله می کند. چای سیاه خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد. در اینجا می خواهیم نتایج چند پژوهش متعدد را بررسی کنیم که همگی از تأثیر مفید چای سیاه برای مقابله با دیابت می گویند. با ما همراه باشید.علاوه بر اینکه چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود می تواند با فشارخون بالا نیز مقابله کند. نتایج یک پژوهش چینی نشان می دهد که خواص چای سیاه به اینجا ختم نمی شود و برای مقابله با دیابت نیز مفید است.باید بدانید که این چای بعد از آب دومین نوشیدنی پرطرفدار مردم سرتاسر جهان است. برای همین متخصصان علاقه بیشتری برای کشف خواص مختلف آن دارند.محققان چینی روی میزان پلی ساکارید موجود در سه چای سبز، چای اولانگ و چای سیاه بررسی هایی انجام دادند. هدف این بود که تأثیر این سه نوع چای را روی درمان دیابت بررسی کنند. پلی ساکاریدها نوعی گلوسید حاوی نشاسته و سلولز هستند.

خواص چای سیاه

این ترکیبات می توانند برای افرادی که دیابت دارند مفید باشند به خاطر اینکه جذب گلوکز را به تاخیر می اندازند. به عقیده این محققان از این سه نوع چای، چای سیاه حاوی پلی ساکاریدهایی است که بیشترین تأثیر را در جلوگیری از جذب قند دارد. باید بدانید که پلی ساکاریدهای موجود در چای سیاه نقش مهمی در مقابله با رادیکال های آزاد دارد. این مولکول های موذی و آسیب رسان باعث بروز بیماری هایی مانند سرطان و آرتریت روماتوئید می شود. به عقیده این محققان پُلی ساکاریدهای موجود در چای سیاه یک روش طبیعی برای کنترل و مقابله با دیابت است.در سال ۲۰۰۸ نیز نتایج یک پژوهش اسکاتلندی نشان داده بود که چای سیاه می تواند با دیابت نوع ۲ مقابله کند. محققان این پژوهش چینی هم به این نتیجه رسیده اند که پولیفنول ها و آنتی اکسیدان های موجود در چای که از تخریب سلول ها جلوگیری می کند می تواند عملکرد انسولین را نیز کنترل کند. پژوهش اسکاتلندی انجام شده در سال ۲۰۰۸ نشان داده بود که چای سیاه بهتر از چای سبز با دیابت مقابله می کند. با این حال چای سبز بهتر از چای سیاه باعث لاغری می شود. به خاطر اینکه ترکیبات موجود در چای سبز به چربی سوزی کمک می کند. این دو نوع چای همچنین از ابتلا به بیماری های قلبی پیگیری می کنند.

در سال ۲۰۰۵ نیز پژوهشی در این خصوص انجام شده بود. بررسی هایی که روی موش های آزمایشگاهی انجام شده بود نشان می دهد که چای سیاه و چای سبز هر دو برای مقابله با دیابت نوع دو موثر هستند. نتایج این پژوهش نشان داده بود که این دو چای برای جلوگیری از ابتلای دیابتی ها به بیماری آب مروارید نیز موثرند. در سال ۲۰۰۵ محققان اعلام کردند که چای سیاه و چای سبز ترکیبات مناسب و غیر سمی دارند که میزان قند خون را پایین می آورد. در واقع نوشیدن چای یک روش ساده و ارزان قیمت برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن ابتلا به دیابت و مشکلات ناشی از این بیماری محسوب می شود. محققان به مدت ۳ ماه به موش های آزمایشگاهی چای سیاه و چای سبز دادند.

بعد از بررسی هایی مشخص شد که این دو نوع چای مانع از ابتلا به بیماری آب مروارید ناشی از دیابت می شود و تأثیر مثبتی روی کاهش قند خون دارند. اگر بخواهیم طبق این پژوهش معادل یابی کنیم باید بگوییم که یک فرد ۶۵ کیلویی باید روزانه یک لیتر یا ۴ لیوان چای سیاه بنوشد.البته این میزان چای نباید با قند فراوان خورده شود به خاطر اینکه قند زیاد همان و ابتلا به بیماری قند خون یا همان دیابت نوع ۲ همان. همچنین حواستان باشد که نوشیدن چای بلافاصله بعد از غذا باعث جلوگیری از جذب آهن می شود.

پیشگیری از دیابت

 

چای سیاه٬ چای سیاه برای دیابت٬ چرا باید چای سیاه بخوریم٬ درمان دیابت٬ درمان دیابت با چای سیاه٬ درمان دیابت با طب سنتی٬ درمان دیابت با گیاهان دارویی٬ درمان دیابت نوع 2٬ دیابت