زیباتر شدن با طب سنتی

زیباتر شدن با طب سنتی

یکی از مقوله های مهم زیبایی ظاهری، سلامت پوست، مو و دندان هاست. در این مطلب به توصیه های طب سنتی برای رفع تیرگی پوست، جوش ها، زردی دندان ها و شوره ی سر می پردازیم؛ با ما همراه باشید…

نسخه ی طب سنتی برای زیبایی پوست

در درمان همه بیماری ها باید به سیستم داخلی بدن توجه کرد، تقویت اعضایی مثل مغز، کبد و معده، خود از راه های درمان بیماری ها از جمله بیماری های پوست است، متخصصان طب سنتی برای درمان بیماری های پوست به طور مستقیم سراغ پوست نمی روند و ابتدا اختلال اندام های درونی بدن را بررسی کرده و منشأ بیماری های پوستی را پیدا می کنند.

تیرگی رنگ پوست

تیرگی رنگ پوست از غلبه سودا ایجاد می شود مصرف داروهای ضد سودا به روشن شدن پوست کمک می کند و اگر فرد یبوست داشته باشد باید یبوستش را برطرف کند تا صورتش روشن شود.
* شیر افتیمون: ترکیب یک لیوان شیر داغ به همراه یک قاشق افتیمون و کمی نبات به رفع سودای خون کمک می کند. بدین منظور بهتر است ۱۰ دقیقه افتیمون داخل شیر بماند و سپس صاف شود. مخلوط به دست آمده که شیر افتیمون نام دارد برای رفع ناراحتی های اعصاب مانند بی خوابی، افسردگی و … بسیار مفید است.

افتیمون
درمان تیرگی پوست

* روغن بنفشه: مالیدن روغن بنفشه به صورت تیرگی های پوست را از بین می رود.

روغن بنفشه
رفع تیرگی پوست

* گیاهانی مانند بسفایج، سنای مکی، گلسرخ، صبر زرد خاصیت مسهلی داشته و خون را صاف می کند چرا که تجمع مواد زائد عامل تیرگی پوست است.

سنای مکی و گل سرخ
رفع تیرگی پوست

 

سفیدی لب ها

سفیدی لب ها نشانه کم خونی است و باید چنین افرادی داروها و غذاهای خونساز مصرف کنند.
* مواد غذایی که صاف کننده خون هستند به خون سازی بهتر کمک می کنند مانند برگ چغندر، کاسنی، عناب، شاتره، ترنجبین که خون را تصفیه کرده و صورت را صاف و شفاف می کنند.

ترنجبین
درمان سفیدی لبها

خال های گوشتی


موثرترین راه برای درمان خال های گوشتی و لکه های صورت استفاده از ماسک نوره یا واجبی با هم وزنش حنا است؛ بهتر است که نوره را خود افراد با ترکیب کردن زرنیخ و آهک تهیه کنند. این پودر را با آب مخلوط کنند، بر روی خال ها و لکه های صورت به صورت ماسک قرار دهند و با کیسه روی آن را بپوشانند تا خشک نشود، سپس بعد از گذشت ۷ الی ۸ ساعت بشویند، اگر به این کار مداومت کنند، بهبود پیدا خواهند کرد.

ماسک نوره و حنا
درمان خال گوشتی

جوش ها پوستی

افرادی که پُرخور هستند بیشتر دچار جوش های صورت می شوند بنابراین غذا درمانی خود از راه های حفظ سلامت پوست است. رعایت اصول غذا خوردن بسیار اهمیت دارد و بهتر است که افراد از مصرف آب و سالاد با غذای خودشان پرهیز کنند و سالاد را نیم تا یک ساعت قبل از غذای اصلی خود مصرف کنند. افرادی که پرخور هستند بیشتر دچار جوش های صورت می شوند و به این افراد توصیه می کنیم که هفته ای یک بار آشی از سبزی هایی مانند گشنیز تهیه کنند از صبح تا شب هر زمان که احساس گرسنگی کردند از این آش مصرف کند و اگر همین منوال را تا مدتی رعایت کنند، کم کم جوش های صورتشان از بین می رود. در واقع این آش گشنیز به سمزدایی از بدن بسیار کمک می کند.

پوست دارای منافذ ریزی است که از آن ها به نام «مثام» یاد می شود و این منافذ مسیر خروج مواد زائد از پوست هستند و عرق از این منافذ خارج می شود و پوست یک اندام دفعی محسوب می شود.
آشنایی با مراحل هضم چهارگانه نشان می دهد که دلیل ایجاد جوش های پوستی چیست؟ هضم اول در معده است و ماده دفعی آن مدفوع بوده و هضم دوم در کبد است که ماده دفعی آن ادرار است و هضم سوم و چهارم ماده دفعی آن از پوست خارج می شود و اگر ماده غلظتش مناسب باشد مواد زائد به صورت ناخن، مو، عرق، چرک و… خارج می شود. برخی از مواد زائد به سمت پوست می آید ولی قابلیت خارج شدن از منافذ را نداشته باشد چرا که غلظت ماده زائد زیاد است و ممکن است بیماری هایی مانند پسوریازیس را ایجاد کند.

گشنیز
درمان جوش های پوستی

رفع زردی دندان ها با طب سنتی

مصرف برخی نوشیدنی ها و غذاهای رنگی باعث تغییر رنگ دندان و زرد شدن آن می شود. مثلاً خوردن چای و قهوه از این نوع است.
* طب سنتی یکی از راه هایی که توصیه می کند استفاده از جوش شیرین است که می توان آن را روی دندان ها مالید.
* نمک، توت فرنگی، پرتقال، آبلیمو و سرکه برای پاکسازی و سفید کردن دندان مؤثر است البته به صورت مکرر بهتر است انجام نشود چون ممکن است به مینای دندان آسیب وارد شود.

* استفاده از پودر صمغ تباشیر نیز مفید است میوه و سبزی هایی مثل سیب و هویج نیز کاربرد دارد.
* همچنین جویدن برگ های مریم گلی یکی از بهترین روش های طبیعی برای از بین بردن رنگ زرد دندان ها است.
* کرفس نیز دندان ها را تمیز و سفید می کند. استفاده از پوست پرتقال و برگ های درخت برگ بو مانند سفید کننده طبیعی دندان عمل می کنند.

کرفس
از بین بردن زردی دندان

درمان شوره سر با نسخه طب سنتی

بهترین راه حل درمان شوره سر بهبود عملکرد کبد است. مسائلی مثل تغذیه نامناسب، استرس و آلرژی ها روی کبد اثر می گذارند و این امر در پیدایش شوره سر مؤثر است.
* برای درمان شوره موی سر بهتر است از گل ختمی و دانه اسفرزه استفاده شود به این شکل که با آب گرم آن را به شکل مایع خمیری درآورده و بر سر مالیده شود.
* همچنین می توان قبل از حمام کردن از روغن های گل سرخ، گل بنفشه و روغن زیتون با حنا استفاده کرد.

* بهترین راه حل بهبود عملکرد کبد است چون مسائلی مثل تغذیه نامناسب، استرس و آلرژی ها روی کبد اثر می گذارند و این امر در پیدایش شوره سر موثرند، بنابراین توصیه می شود که ابتدا یبوست بدن رفع شود.
* مصرف بالای انواع فست فود و غذای آماده، سرخ کردنی و غذاهای چرب، غذاهای تند و پرادویه، آجیل های بوداده، انواع نوشابه، شیرینی و شکلات های مصنوعی، قند و شکر و سس ها در عملکرد کبد اختلال ایجاد کرده و باعث افزایش شوره سر می شوند.
* مصرف خاکشیر، عرق کاسنی و شاه تره نیز به رفع شوره سر کمک می کند.
* همچنین ورزش کردن باعث بهبود عملکرد کبد و خون رسانی به پوست سر و کاهش شوره سر می شود.
* مصرف جوانه گندم نیز به این افراد توصیه می شود. انواع مواد اسیدی طبیعی مثل سرکه و آبغوره می توانند شوره سر را از بین ببرند که قبل از حمام توصیه می شود که سر با آن ها ماساژ داده شود.

روغن گل سرخ
درمان شوره سر

 

جوش ها پوستی٬ خال های گوشتی٬ درمان جوش ها پوستی٬ درمان جوش ها پوستی با طب سنتی٬ درمان جوش ها پوستی در طب سنتی٬ درمان خال های گوشتی٬ درمان خال های گوشتی در طب سنتی٬ درمان سفیدی لب ها در طب سنتی٬ درمان شوره سر٬ درمان شوره سر با نسخه طب سنتی٬ رفع تیرگی پوست٬ رفع تیرگی پوست در طب سنتی٬ رفع زردی دندان ها٬ رفع زردی دندان ها با طب سنتی٬ روشهای زیبایی در طب سنتی٬ زردی دندان٬ زیباتر شدن با طب سنتی٬ زیبایی٬ زیبایی در طب سنتی٬ سفیدی لب ها٬ شوره سر٬ نسخه ی طب سنتی برای زیبایی پوست