پوستی لطیف و زیبا با برگ های پر خاصیت

پوستی لطیف و زیبا با برگ های پر خاصیت

چه گیاهانی برای سلامت پوست مفید هستند و باعث افزایش لطافت و شادابی آن می شوند ؟برگ های چریش ,  برگ نعناع ,  برگ ریحان و  برگ موز از جمله مفیدترین و پرخاصیت ترین برگ ها برای پست به شمار می روند که می توانید با استفاده از آن ها ماسک هایی موثر برای رفع مشکلات پوستی و افزایش درخشندگی و جوانسازی پوست صورتتان کمک بگیرید در ادامه روش تهیه ماسک از هریک را به شما آموزش خواهیم داد .

پوست لطیف با برگ گیاهان

گفته می شود مصرف برگ برخی از گیاهان و درختان نه تنها به پوست لطافت می بخشد بلکه از پوست در برابر بیماری های شدید محافظت می کند.

برگ های مفید برای لطافت پوست پوست را می شناسید؟

در این مطلب به چند برگ مفید برای پوست اشاره شده است.

برگ موز:

در برخی از کشورهای آسیایی مردم برای خوردن غذا، به جای بشقاب از برگ های موز استفاده می کنند تا بتوانند با غذای خود، مواد مغذی متعددی را نیز دریافت کنند. برگ موز در درمان یا تسکین نیش زنبور، گزیدگی حشرات، جوش های ریز و ناراحتی های پوستی موثر است. در بیشتر لوسیون ها و کرم ها ماده ای فعال به نام الانتوئین موجود است که باعث شادابی و رفع کدری پوست می شود.

پوستی لطیف با برگ موز

برگ ریحان:

مالیدن برگ ریحان به پوست درد و خارش ناشی از گزیدگی را تسکین می دهد. این برگ نه تنها درد را برطرف می کند بلکه سم را نیز از بدن خارج می کند. خوردن آب ریحان باعث تصفیه خون می شود زیرا خاصیت ضدباکتریایی و ضد قارچی دارد. با تصفیه خون، از بروز آکنه های شدید و جوش پیشگیری می شود.

پوست لطیف با برگ ریحان

برگ نعناع:

ماده مغذی موجود در نعناع پوست را تقویت می کند، ورم را کاهش می دهد و منافذ را به حداقل می رساند و خاصیت انعطاف پذیری پوست را تقویت می کند. ویتامین A و C موجود در آن با التهاب پوست مقابله می کند.

تقویت پوست با برگ نعناع

برگ های چریش:

این برگ ها خاصیت ضدعفونی کننده دارد که از بروز حساسیت پیشگیری می کند. مالیدن ضماد آن روی آکنه و جوش موثر است. اغلب کرم های مخصوص آکنه از برگ های درخت چریش تهیه می شود.

پوست لطیف با برگ چریش

 

برگ های پر خاصیت٬ برگ های مفید٬ برگ های مفید برای پوست٬ برگهای مفید برای پوست خشک٬ برگهای مفید برای پوست صورت٬ پوست زیبا با طب سنتی٬ پوست لطیف با برگ گیاهان٬ پوست لطیف با طب سنتی٬ پوست لطیف در طب سنتی٬ پوستی لطیف و زیبا با برگ های پر خاصیت٬ خواص برگ پونه٬ خواص برگ چریش٬ خواص برگ ریحان٬ خواص برگ موز٬ خواص برگ نعناع