آموزش زالو درمانی و نگهداری از زالو

آموزش زالو درمانی و نگهداری از زالو

 

ضرورتها:

 

کسانیکه از زالو براي علاج  بیماريها اسـتفاده میکننـدبایـدنسـبت به انواع زالوها و یاحداقل زالویی که در دست دارند و نحوه استفاده از آنها شناخت کافی داشته باشند.

 

درشتی و ریزي و تعـداد زالوهـایی که براي هرشـخص به کـار میرود بایـدبر اسـاس تجربه پزشـک نسـبت به توانـایی بیمـار و نوع  داروهـاي گیـاهی که مصـرف میکنـدو رژیم غـذایی مخصـوص در نظرگرفته شـود تـا مطلوب ترین نـتیجه به دست آیـد.

 

پزشـک متخصص زالودرمانی فواصل زمانی معینی را براي درمان با زالوتنظیم میکندآنگاه بیمار را تحت درمان قرار میدهد.

 

زالوهـا بایـدبه گونه اي انتخـاب شونـدکه هرگزقبلا خون نخورده باشـند و پس از مکیـدن خون بیمـارکشـته شـده و به این ترتیب  یکبار براي همیشه مورد استفاده قرارگیرند.

 

زالوها پس ازسـیرشدن ازخون در نمک افتاده و از میان میروند.

 

زالوها هنگام از بین رفتن در نمک خون مصرف شده را باز پس میدهنـد و پزشک از مشاهـده آن میتوانـد به نوع بیماري وشدت وضـعف آن پی ببرد. میزان اخلاط اضافی صـفرا وسودا و بلغم

موجود درخون بـاز پس داده شـده راه گشـاي منـاسبی است تـا پزشـک بتوانـدداروهـاي مکمـل گیـاهی را به خوبی تنظیم نموده و  بهبود يبیمار را تسریع بخشد.

 

زالوها قبلاز مصرف باید در آب زلال قرار گرفته و بارهاشسته شوند تا از هرگونه آلودگی احتمالی پاك گردند.

 

نبایـد تصورکنیـدکه زالوها از درون جسم خویش بیماريهایی را به انسان منتقل میکنندچراکه سیسـتم ایمنی این مخلوق عجیب خداونـد  ویروسهـا و میکروبهـا را در درون خود نـابود میسـازد.

 

گرچه این موضوع  بر اساس تجربه طولانی ما به اثبات رسـیده و اما اخیرا در یکی  متون طبی قدیم نیز تأکید داردکه زالو ناقل هیچ بیماریی به انسان نیست. از مقالات منتشـره در اینترنت خوانـدم که زالو یک نوع باکتري براي هضم خون در درون خود ترشـح میکندکه سایر باکتريها را از میان می برد.

 

زالوهــا قبـل از مصــرف بایــدچنــدین بـار در آب زلال و پـاك شســتشو شونــد اما باید از اضافه کردن هر نوع مواد افزودنی ضدعفونی کننده در آبی که با آن زالوشستشو داده میشود پرهیزگردد.

 

براي آنکه زالوها به خوبی   و به سـرعت به بدن انسان بچسـبند نیاز به استفاده از هیچ چیز دیگر مثلاخون گوسفند و آب قند و امثال آن نیست، بهترین راه تنهـا آب داغ است که قبلا جوشـیده و عـاري از میکروب شـده باشـدکه داغ داغ روي محل مورد نظر ریخته شود یا اینکه محل مورد نظر در آب داغ فرو برده شود آنگاه زالوها را به آن میچسـبانیم تاگرما باعث انتشار بوي خون شده و زالو احساس کندکه به  طعمه خود رسـیده است. به سـرعت نیش خود را به کار می اندازد و عمل مکیدن خون آغاز میشود.

 

اگر زالو را بـا آب سـرد بشـوییم ولی محـل مورد نظر را بـا آب داغ گرم کنیم این تفـاوت درجه حرارت اشـتهاي زالو را تحریـک کرده و عمل مکیدن خون باسرعت بیشتري شروع خواهدشد.

 

آموزش زالو درمانی

نحوه نگهداري زالو:

 

زالوهـا را در درجـه حرارت بین4 تا 10 درجه نگهـداري میکنیم و آنهـا را درخـاك مرطـوب و درجـایی قرار میدهیم که نسـیم خنـک وسـرد بر آنهـا بوزد تـا همواره سـرحال وشـاداب بماننـدو هنگام خونگیري به راحتی و به سـرعت کارخود را آغازکننـد.

 

نگهـداري زالو در آب براي مدت طولانی مطلوب نیست چون زالوها با ترشـح موادشـیمیایی ازجمله آمونیاك، اکسـیژن آب را از بین برده و به تدریـج خود نیزضـعیف شـده و کارایی خود را از دست میدهندوسـرانجام پس ازچندروز میمیرند.

 

بهترین حالت نگهداري زالو در مطب ها وخانه ها همان خاك مرطوب و تمیز است که درکیسه هاي  نخی یاکتانی محصورشده باشند و در درجه حرارت بین4 تا 7 درجه نگهداريشوند.

 

البته بهتر است زالوها هرچه زودتر مصرف شده و زالوهاي تازه صید شده ازطبیعت جاي زالوهاي قبلی  را بگیرند.

 

هرگز نباید براي تغذیه زالوهاچیزي به آب یا خاك و به طورکلی محل زنـدگی زالواضافه کنیـد. از این  نظر زالوها کاملا با ماهی هاي آکواریوم متفاوتنـد. هر نوع تغـذیه با مواد پروتئینی شبیه به غـذاي ماهیهاي آکواریوم باعث ایجاد فساد و تعفن و آلودگی میشود و بایـدتوجه داشت که اساسا زالوها نیاز به

تغـذیه ندارنـد وخود میتواننـدازخاك مرطوب و محیط طبیعی زنـدگی خویش براي ادامه حیات مواد غذایی لازم راجذب کننند.

روش نگهداری از زالو

 

آموزش زالو درمانی٬ آموزش زالو درمانی در تهران٬ روش نگهداری از زالو٬ شرایط نگهداری از زالو٬ طریق نگهداری از زالو٬ نگهداری از زالو٬ نگهداری از زالو در منزل٬ نگهداری زالو