توصیه های طب سنتی برای دوران بارداری

توصیه های طب سنتی برای دوران بارداری

 

متخصص طب سنتی گفت: زنان باردار بهتر است از خوردن خوراکی‌های کافئین‌دار بپرهیزند و در مقابل کشمش، به، گلابی، سیب و انار مصرف کنند.

 

مادران باردار باید در مصرف کافئین احتیاط کنند در واقع نوشیدنی های کافئین دار مثل چای ، قهوه ونوشابه نباید مصرف شود.

 

مصرف این مواد باعث تولد نوزاد کم وزن و نوزاد با عوارض عصبی می شود. حتی اگر دم کرده های گیاهی مانند چای نعناع یا گل گاو زبان به  جای آن مصرف شود نیز ممکن است عوارضی مثل تهوع داشته باشد.

 

شکلات نیز علاوه بر اینکه کافئین دارد ، حاوی تئوبرومید است که اثری شبیه کافئین دارد پس مصرف آن نیز باید محدود شود.

توصیه های باراداری

مواد قندی ساده در دوران بارداری باید به میزان کافی مصرف شود نه اینکه زیاده روی شود.

 

بهتر است از قندهای طبیعی استفاده شود مثلا عسل و شیره انگور توصیه می شود.

 

از طرفی زنان باردار باید توصیه هایی را رعایت کنند تا دچار یبوست نشوند به همین دلیل بهتر است از ملین کننده‌هایی مانند تمبرهندی، گل قند، شیرخشت، ترنجبین همراه با گلاب استفاده شود.

 

زنان باردار در این دوره باید مصرف حبوباتی مثل نخود، لوبیا و کنجد را در برنامه غذایی کاهش دهند چون یبوست در این دوران به دلیل کاهش فعالیت فیزیکی و بزرگ شدن رحم و جنین رخ می دهد.

 

مصرف مایعات زیاد ، غذاهای غنی از فیبر مثل سبزیجات خام ، میوه های خام و نانهای سبوس دار مانند سنگک و جو و همچنین مصرف آلو ، انجیر و دیگر خشکبار خیس خورده مفید است.

 

بهتر است زنان باردار نان تهیه شده را از گندم مرغوب و غذاهایی مانند سوپ و شوربا استفاده کنید

 

مصرف کشمش، به، گلابی، سیب و انار نیز در این دوران توصیه می شود. همچنین زنان باید از بلند کردن وسایل سنگین، عصبانیت و استرس در این دوران خودداری کنند.

توصیه های طب سنتی در بارداری

 

توصیه برای بارداری٬ توصیه های بارداری از نگاه طب سنتی٬ توصیه های بارداری استاد خیراندیش٬ توصیه های بارداری تبریزیان٬ توصیه های بارداری دوقلو٬ توصیه های باردرای٬ توصیه های باردرای در طب سنتی٬ توصیه های دوران بارداری در طب سنتی٬ توصیه های طب سنتی٬ توصیه های طب سنتی در بارداری٬ توصیه های طب سنتی در دوران بارداری