خواص دارچین و عسل در طب سنتی

خواص دارچین و عسل در طب سنتی

عسل و دارچین هر کدام دو ماده مقوی و معجزه آسا برای درمان بیماری ها هستند. ترکیب این دو ماده دارای خواص دارویی شگفت انگیزی است و مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت. به طوریکه می تواند سلامت جسم و روح افراد را تامین کند. در این مطلب شما را با خواص ترکیب عسل و دارچین آشنا خواهیم کرد.

عسل از گلوکوز، فروکتوز و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفات، کلرین، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های B۱ تا B۶ تشکیل شده است. همجنین دارای خاصیت ضدعفونی کننده، ضد التهابی، آنتی اکسیدان، آنتی باکتریال و خواص درمانی بسیاری است. دارچین نیز حاوی منابع استثنایی از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌های A، E، D، و k است. علاوه بر این، دارچین همانند عسل دارای خواص نیرومند ضد میکروبی و ضد التهابی است. ترکیب این دو ماده با هم برای درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است و یک فرمول برای بسیاری از مزایای سلامتی به شمار می‌آید. علاوه بر این مزه این دو با هم بسیار خوب و دلنشین است.

خواص دارچین و عسل در طب سنتی

۶ مزیت شگفت انگیز عسل و دارچین:

۱. درمان آرتروز

آرتروز باعث دردهای بسیار زیادی در مفاصل می‌شود و می‌تواند بر تحرک فرد تاثیرات منفی بگذارد. شما با ترکیب این دو ماده مقوی می‌توانید آرتروز خود را درمان کنید. این دو ماده غذایی به سلامتی استخوان‌ها و رهایی از درد مفاصل کمک می‌کنند. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان‌های بالای عسل و دارچین به کاهش تورم، قرمزی و خشک شدن و سفتی مفاصل کمک می‌کنند. یک قاشق سوپخوری عسل طبیعی و نصف قاشق چایخوری پودر دارچین را در یک فنجان آب گرم بریزید و هر روز صبح قبل از ناشتا میل کنید. همچنین می‌توانید این دو را به مقدار مساوی با هم مخلوط کرده و بر روی مناطق آسیب دیده دست و پای خود بمالید و پس از ۳۰ دقیقه آبکشی کنید.

خواص دارچین و عسل برای آرتروز

 

۲. تقویت ایمنی بدن

ترکیب خوشمزه عسل و دارچین برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار موثر است. هم عسل و هم دارچین دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی هستند که به بدن در مبارزه با باکتری و ویروس‌های مضر کمک می‌کنند. همچنین آنتی اکسیدان‌های یافت شده در عسل و دارچین به مبارزه با رادیکال‌های آزاد بدن نیز کمک می‌کنند. ۱/۴ قاشق چایخوری پودر دارچین را با ۱ قاشق سوپخوری عسل مخلوط کنید و روزی ۲ بار میل کنید. همچنین می‌توانید این مخلوط را در مقداری آب ولرم بریزید و مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید. این روش ساده، سیستم ایمنی بدن شما را قوی می‌کند و از بوجود آمدن بیماری‌های رایج مانند سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگری می‌کند.

تقویت ایمنی بدن با عسل و دارچین

 

۳. درمان آکنه

عسل و دارچین هر دو با داشتن خواص ضد میکروبی خود، به درمان جوش صورت کمک می‌کنند. همچنین خواص ضد التهابی این دو ماده غذایی باعث کاهش قرمزی جوش‌ها و جلوگیری از عفونت‌ها می‌شود. علاوه بر این عسل یک مرطوب کننده پوست به شمار می‌آید و از بسته شدن منافذ پوست که یکی از دلایل اصلی آکنه است، جلوگیری می‌کند. ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱/۲ قاشق چایخوری پودر دارچین را با هم مخلوط کرده و بر روی جوش‌های خود بمالید و پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید. این کار راروزانه ۱ یا ۲ بار انجام دهید.

درمان جوش با عسل و دارچین

 

۴. داشتن خوابی راحت

در طب سنتی عسل و دارچین دارای خواص آرامش‌بخش می‌باشند و می‌توانند مشکلات مربوط به خواب را برطرف کنند. خواص ضد التهابی این دو ماده به کاهش تورم در اطراف گلو کمک می‌کند و باعث می‌شود تا هوا را راحت‌تر تنفس کنید. همچنین این ترکیب باعث کاهش وزن که یکی از مهمترین روش‌ها در درمان مشکلات خواب است می‌شود. ۱ تا ۲ قاشق چایخوری پودر دارچین را در یک فنجان آب داغ بریزید و پس از ۵ دقیقه ۱ قاشق سوپخوری عسل به آن اضافه کنید و شب قبل از خواب میل کنید. همچنین می‌توانید به جای آب از شیر استفاده کنید.

خواب راحت با دارچین و عسل

 

۵. باعث کاهش وزن می‌شود

اگرچه عسل و دارچین مواد غذایی جادویی برای کاهش وزن نیستند، اما ترکیب این دو با هم به همراه داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌تواند سرعت کاهش وزن را افزایش دهد. آنتی اکسیدان عسل به کاهش وزن کمک می‌کند و دارچین با افزایش سوخت و ساز بدن و از بین بردن ولع زیاد به خوردن، عادت خوردن فرد را تنظیم می‌کند. ۱/۲ قاشق چایخوری پودر دارچین را در فنجان آب داغ بریزید و پس از ۱۰ دقیقه ۱ قاشق چایخوری عسل طبیعی به آن اضافه کنید و دو بار در روز یک بار در صبح و بار دیگر در عصر میل کنید.

لاغری با دارچین و عسل

 

۶. کنترل قند خون

عسل و دارچین برای افراد مبتلا به دیابت بسیار خوب است. چندین ترکیب مهم در دارچین وجود دارد که گیرنده‌های انسولین را تحریک می‌کنند و باعث مهار آنزیم‌هایی می‌شود که این گیرنده‌ها را غیر فعال می‌کنند. همچنین دارچین قدرت سلول‌ها برای استفاده از گلوکز را بالا می‌برد. به طور منظم ۲/۱ قاشق چایخوری دارچین را با ۱ قاشق چایخوری عسل ترکیب کرده و در روز یک بار میل کنید. این کار باعث کاهش سطح قند خون بدن می‌شود

کنترل قندخون با دارچین و عسل

 

ترکیب دارچین و عسل٬ خواص دارچین و عسل٬ خواص دارچین و عسل برای پوست٬ خواص دارچین و عسل برای جوش٬ خواص دارچین و عسل برای لاغری٬ خواص دارچین و عسل برای لاغری شکم٬ خواص دارچین و عسل برای لب٬ خواص دارچین و عسل برای معده٬ خواص دارچین و عسل برای مو٬ خواص دارچین و عسل در طب سنتی٬ خواص دارچین و عسل لاغری٬ خواص دارچین و عسل ناشتا٬ دارچین و عسل٬ فواید دارچین و عسل در طب سنتی