خواص زالو درمانی برای دیابت

خواص زالو درمانی برای دیابت

هرگز نباید تصور کنید که زالودرمانی برای بیماران دیابتی مضر است و ترس از عفونت بعد از زالو درمانی نباید مانع استفاده از زالو در این بیماران شود.
پس از بند آمدن خونریزی روی زخم زالو آویشن، گل ختمی و تخم گشنیز به میزان مساوی پودر و با آب جوش خمیر کرده و گرم‏ گرم طوری که رطوبت خود را از دست ندهد به مدت ۲۴ ساعت بسته می‏ شود که باعث جلوگیری از عفونت می ‏شود و بیماران قند خون مانند سایر افراد با این ضماد از عفونت احتمالی مصون می‏ مانند. مصرف دمکرده یا جوشانده آویشن پس از خونگیری روزی سه بار باعث پیشگیری و دفع هرگونه عفونت می‏ شود.

محافظت از زخم زالو

پس از سیر شدن زالوها و جدا شدن آنها از بدن ممکن است اطراف نیش‏ها ورم کند که این هم معمولا بیمار را دچار وحشت می‏ کند، این ورم به دلیل مختل شدن سیستم انعقادی خون توسط بزاق دهان زالو است که راه را برای ورود انواع قارچ‏ها و میکروب‏ها به داخل بدن آزاد می‏ گذارد.
برای رفع آن روش زیر را به کار برید
آویشن شیرازی، گل ختمی، تخم گشنیز از هرکدام حدود ۲۰ گرم باهم مخلوط و آسیاب کنید و با آب جوش خمیر کرده، پس از بند آمدن خونریزی داغ‏ داغ روی جای نیش زالوها به اندازه یک لایه ضخیم به قطر چند میلی‏متر بمالید و روی آن را با باند استریل کاملا بپوشانید و روی باند را با چسب ببندید تا این خمیر به مدت ۲۴ ساعت بماند و هرگز خشک نشود.
این روش باعث بهبود سریع زخم شده و هر نوع ورم و عفونت احتمالی را از بین می‏ برد، مشروط بر آنکه دارو چنان خوب پانسمان شود که تا ۲۴ ساعت مرطوب مانده و خشک نشود تا دارو بر روی زخم تخمیر شده و مانند خمیر نان کمی ترش گردد. در این حالت دارو خاصیت ضد چرکی و ضد عفونی کنندگی شدید پیدا می ‏کند.
بنابراین روش تا ۳۲ ساعت نباید محل زالو را بشویید و یا به آن دست بزنید و یا بخارانید. بهتر است از داروهای شیمیایی مانند بتادین و ساولن استفاده نکنید بلکه همان داروی گیاهی که ذکر کردیم برای از بین بردن زخم‏ها معمولا کافی است. چنانچه اصرار دارید که از داروی شیمیایی استفاده کنید فقط الکل سفید مصرف نمایید. جای نیش زالوها برای خاریدن بسیار مستعد می‏ باشد امّا هرگز نباید زخم زالو و اطراف آن را بخارانید.
چنانچه پس از ۲۴ ساعت که خمیر گیاهی مذکور را از روی آن برداشتید باز هم محل زخم خارش نمود و یا اگر هنوز متورم است دوباره به مدت ۲۴ ساعت خمیری با همان فرمول و همان طرز مصرف روی زخم ببندید و پس از آن با سرکه مخلوط با آب که روی‏ آتش به جوش آمده است محل زخم را بخور دهید.

خواص زالو برای دیابتی ها

یکی از مهمترین مواد شناخته شده در غدد بزاقی زالو مواد ضد انعقاد خون است .

بیماران دیابتی خون چسبناکی دارند که ریسک زیادی در لخته شدن خون ایجاد میکند. پیشرفت و جدا شدن لخته ها در مسیر گردش عمومی خون خطرات جدی بدنبال دارد و حتی می تواند علت اصلی مرگ شود. به همین دلیل جلوگیری از لخته شدن خیلی ضروریست.

زالو علاوه بر جلوگیری از ایجاد لخته باعث رقیق شدن خون و گردش خون راحتر و همچنین برداشته شدن فشار از روی قلب و رگها میشود.

 

خواص زالو برای دیابت٬ خواص زالو در دیابت٬ درمان زخم دیابت با زالو٬ درمان زخم دیابت با زالو درمانی٬ زالو درمانی٬ زالو درمانی برای دیابت٬ زالو درمانی برای زخم پای دیابتی٬ زالو درمانی برای زخم دیابت٬ زالو درمانی برای زخم دیابتی٬ زالو درمانی در زخم دیابتی٬ زالو درمانی زخم