درمان آبریزش چشم با طب سنتی

درمان آبریزش چشم با طب سنتی

این بیماری به علت گرفتن مجرای چشم به علل مختلفی به وجود می آید. آب اضافی چشم که برای تر کردن کره چشم ترشح می شود و بایستی از راه مجرای چشم و بینی وارد بینی شود به علت گرفتگی آن در چشم جمع شده، از گوشه چشم سرازیر می گردد. اگر بیمار بهداشت و نظافت را رعایت ننماید ممکن است در اثر دستمالی، کیسه اشک چرکین گردد.

به طور عادی، ریزش آب از چشم در اثر ورود اجسام خارجی، ذرات غبار مواد مختلف و تحریک آن ایجاد می شود. علاوه بر آن ها، در افراد مسن ممکن است جاری شدن آب از چشم در اثر برگشتگی لبه پلک به داخل چشم و کشیده شدن مژه ها روی قرنیه و تحریک آن ایجاد شود. یا برعکس ریزش آب از چشم در افراد سالمند ممکن است به علت برگشتگی لبه پلک پایینی به خارج به وجود آید که در این مورد موقعیت کیسه اشکی برای ورود اشک به آن نامناسب گردیده و در نتیجه اشک نخواهد توانست به طور طبیعی از چشم خارج شود.

معمولاً هنگامی که عامل محرک حذف می شود؛ آب ریزی از چشم نیز متوقف می گردد. علاوه بر آن ها، آب ریزی از چشم ممکن است در اثر عفونت های چشمی و یا سینوسی و در نتیجه با انسداد دستگاه اشکی بینی که اشک را تخلیه می کند به وجود آید.

نوزادان نیز ممکن است دچار ریزش آب از چشم باشند؛ زیرا که دستگاه اشکی بینی آن ها به اندازه کافی تکامل نیافته است. معمولاً این عارضه تا سن ۶ ماهگی به خودی خود رفع می شود. ماساژ ملایم ناحیه گوشه پلک و بینی ممکن است کمک کننده باشد.

درمان با طب سنتی

۱- شبی یک قطره عسل مرغوب به داخل چشم بچکانید.(۷ الی ۱۴ شب)

۲- ترک و یا کاهش تغذیه و نوشیدنی با مزاج سرد (۴۰ شب)

۳- روی ابروان و پیشانی روغن بادام تلخ ( یا فندوق ) مالیده شود فقط داخل چشم نرود

۴- دلستر و دوغ و عدسی و بادمجان و برنج ( مگر با پودرزیره سیاه ) + گوشت گاو و روغن نباتی و گوشت گوساله + مرغ + فست فودها مصرف نشود

۵- اگر بیمار خانم است روزی یک لیوان عرق رازیانه با عسل میل شود .( ایام پریود ممنوع )

۶- عرقهای  اسطوخدوس + عرق بهارنارنج + عرق بادرنجبویه // بصورت مخلوطی یک لیوان میل شود ( یکساعت قبل خواب ).

۷- کندر به اندازه یک نخود روی زبان قرار دهید

۸- روزی سه لیوان آب سیب خانگی با پوستش میل شود

۹- پشت سر را با روغن بادام تلخ چرب کنید

10- آب هویج روزی یک لیوان میل شود

درمان آبریزش چشم با طب سنتی

 

آبریزش چشم٬ درمان آبریزش چشم٬ درمان آبریزش چشم با طب سنتی٬ درمان آبریزش چشم در سرماخوردگی٬ درمان آبریزش چشم در طب سنتی٬ درمان آبریزش چشم در کودکان٬ درمان آبریزش چشم کودک٬ درمان آبریزش چشم نوزاد٬ علت آبریزش چشم٬ علت آبریزش چشم در طب سنتی