درمان آرتروز زانو با زالو درمانی

درمان آرتروز زانو با زالو درمانی

در مورد آرتروز به دلیل آنکه خشکی و صلابت زانوها باعث ساییدگی می‌شود زالودرمانی باید با دقت انجام پذیرد. ابتدا مزاج بیمار باید تعدیل و اخلاط اضافی دفع گردد، سپس جوشانده‌های گیاهی مخصوص آرتروز مصرف شود تا کبد و کلیه‌ها شیره‌های نرم کننده مفاصل را نرم و تا حدودی از خشک شدن و ساییدگی آن‌ها جلوگیری به عمل آورند و ضمادها و روغن‌های نرم‌کننده زانو را نیز انجام دهند، آنگاه خونگیری با زالو را آغاز نمایند.
بدین ترتیب که ابتدا روی هر پا 5 تا 7 عدد زالوی نسبتا درشت در محوطه بین قوزک پا تا انگشت سوم بیاندازند. هر تعداد زالو که انداخته‌اید در عدد 5/ 1 ضرب کنید.
هر عددی که بدست آمد به همان تعداد به روز صبر کنید و دوباره خونگیری را آغاز نمایید.

چنانچه این اصول رعایت نشود و فاصله زمانی در نظر گرفته نشود ممکن است زالو درمانی بی‌موقع باعث تشدید خشکی مفاصل و تشدید درد آرتروز گردد.

دومین خونگیری اطراف زانو و پشت زانو و به تعداد 5 تا 7 عدد باشد. خونگیری سوم دوباره بین انگشت سوم تا انگشت کوچک باشد و خونگیری چهارم باز هم اطراف کشکک زانو و پشت زانو در محل تاشدن انجام شود و به همین ترتیب با مصرف داروهای گیاهی، مالش مرتب و روزانه و رعایت همه دستورات پزشک ادامه دهید.
مالش باید در مقابل گرمای آفتاب یا گرمای مصنوعی مانند بخاری انجام شود تا کم‌کم نتیجه مطلوب بدست آید.

روغن اسقیل روغن مناسبی برای دردهای مفاصل و رماتیسم و آرتروز است.
سایر روغن‌های مناسب دیگر عبارتند از: روغن حنظل، زیتون سبز رودبار، کرچک، غار، کنجد، گردو، سقز و سیاه‌دانه که به تنهایی یا هرکدام که در دسترس بود با هم مخلوط کنید و اگر لازم بود مقداری پودر گنه‌گنه به آن اضافه کنید.
مالش را روزها انجام دهید و شب‌ها ضماد زیر را طبق دستور تهیه و روی محل درد ببندید:
سورنجان، گل ختمی، بذر قطونا (اسفرزه)، آرد جو، مرزنجوش، خرما و کشمش
داروهای خشک را مساوی گرفته و پودر کنید و هر شب برای هر زانو یک قاشق غذاخوری از پودر را با 3 عدد خرما و 2 قاشق غذاخوری کشمش و کمی روغن گل سرخ و زرده تخم‌مرغ بومی خمیر کرده و روی پارچه تمیز ریخته و روی بخار کتری داغ کنید و روی زانو ببندید و تا صبح باز نکنید.
اگر قویتر می‌خواهید کمی زعفران و افیون به دارو اضافه کنید.
اگر زانو ورم دارد یک روز در میان یک تکه نمد را داغ کنید و روی زانو یک پارچه نخی نازک بگذارید و نمد را ناگهان روی زانو بگذارید و محکم روی زانو فشار داده حد اقل مدت 30 ثانیه نگهدارید به‌طوری‌که بیمار از سوزش آن ناراحت شود ولی آن‌قدر نباشد که پوست را بسوزاند.
چند بار که یک روز در میان این حرکت تکرار شود ترشحات نرم‌کننده درون مفصل سر مفاصل را می‌پوشاند و قسمت‌هایی که باز شده و مواد درون مفصل از آن خارج می‌شود بسته شده و ورم از بین می‌رود و به تدریج به حالت طبیعی باز خواهد گشت.

درمان آرتروز زانو با زالو درمانی

 

درمان آرتروز زانو٬ درمان آرتروز زانو با داروهای گیاهی٬ درمان آرتروز زانو با زالو٬ درمان آرتروز زانو با زالو درمانی٬ درمان آرتروز زانو با طب سنتی٬ درمان آرتروز زانو با گیاهان دارویی٬ درمان آرتروز زانو در طب سنتی٬ درمان آرتروز زانو دکتر خیراندیش٬ درمان آرتروز زانو طب سنتی