درمان خونریزی رحم در طب سنتی

درمان خونریزی رحم در طب سنتی

برای درمان خونریزی رحم، از جمله لکه بینی ها درمان هایی ارائه شده است که شامل موارد زیر است

اصلاح تغذیه

کاهش سردی و افزایش گرمی ها (دوره 40 تا 120 روز) دردرمان خونریزی های شدید قاعدگی بسیار مفید است. برای آگاهی از اغذیه گرم به قسمت طب سنتی دوران نوزادی مراجعه نمایید.

استفاده از سویق عدس

این درمان برای کسانی که عادت ماهیانه آن ها قطع نمی شود مفید می باشد. سویق عدس خوراکی است که در آن عدس را آسیاب کرده و تفت می دهند و صبح به صورت ناشتا به میزان 2 قاشق غذا خوری مصرف می گردد. در صورت درمان نشدن هر روز یک قاشق سماق تا یک هفته میل کنید. مصرف عرق بومادران شبی یک لیوان با مقداری عسل و عرق یونجه نیز مفید است. استفاده از بادکش در ناحیه تخمدان و خوردن عدس در درمان خونریزیهای شدید مفید است.

درمان خونریزی رحم با سویق عدس

استفاده از گشنیز و سماق

این دارو به حدی مؤثر است که حتی جایگزین اعمال جراحی معرفی شده است. معمولاً از این دارو برای درمان خونریزی هایی مانند:

خونریزی بکارت

خونریزی به دلیل ضخامت رحم

زخم رحم

خونریزی به دلیل عفونت داده می شود

جالب این جاست که اگر این دارو در روزهایی که عادت ماهیانه وجود دارد خورده شود، خونریزی را قطع نمی‌کند و فقط خونریزی های دیگر را قطع می‌کند. برای استفاده از این دارو، تخم گشنیز و سماق را آسیاب می کنند و در ظرفی می ریزند و روی آن را باز می گذارند و بعد از ریختن آب به اندازه یک لیوان کوچک روی آن، شب زیر آسمانی که ستاره دار باشد قرار می دهند و صبح می جوشانند و بعد از جوشاندن، آب آن به میزان یک استکان مصرف می شود

 

استفاده از رازیانه

رازیانه، برای درمان مشکلات قاعدگی از جمله لکه بینی ها، عادات ماهیانه شدید، نامنظم بودن عادات ماهیانه، ناتوانی جنسی و نیز در درمان ریزش مو ناشی از کمبود هورمون استروژن بسیار مؤثر است. برای مشکلات قاعدگی می توان از چای رازیانه استفاده کرد. برای استفاده می توان: در دو هفته ی اول هر ساعت یک استکان و بعد از آن در هر بیست و چهار ساعت یک استکان مصرف شود. (زیرا زیاده روی در مصرف رازیانه سبب بیماری قلبی می شود) هم چنین خوردن عرق رازیانه با یک قاشق عسل هر روز یک استکان توصیه شده است. قطره ی گیاهی رازیانه به نام رازین که در بازار موجود است، دارای خواصی هم چون: شیرافزا، مدر، تنظیم قاعدگی، درمان ضعف جنسی و کاهش عوارض یائسگی می باشد.

درمان خونریزی رحم با رازیانه

حجامت

حجامت تخمدان در درمان خونریزیهای شدید قاعدگی بسیار مفید است.

استفاده از به

استفاده از به، به صورت (کمپوت، شربت يا مربای به) هنگام صبح به صورت ناشتا در طولانی نشدن عادت ماهیانه بسیار مفید است.

استفاده از شاه بلوط

در درمان عادت ماهیانه ی شدید و هم چنین لکه بینی در فواصل قاعدگی ها بسیار مفید است. برای مصرف، باید روزی دو عدد میوه ی شاه بلوط خورد. در درمان عادات ماهیانه شدید نیز، برگ دلمه ی درخت انگور با رب انار شیرین و مربای به توصیه می گردد.

درمان خونریزی رحم با شاه بلوط

استفاده از کرفس

در تنظیم قاعدگی، می توان هر روز یک قاشق چایخوری پودر تخم کرفس را مصرف نمود. تخم کرفس دارای خواصی هم چون: کاهش چربی خون، کاهش قند خون و کاهش فشار خون نیز می باشد.

استفاده از زرد چوبه

زرد چوبه، در درمان بی نظمی های قاعدگی بسیار مفید است و سبب تنظیم شدن آن می گردد. میزان مصرف آن، روزانه یک گرم زردچوبه ی خالص است. زرد چوبه ماهیتی ضد سرطانی دارد.

استفاده از شربت گل بو مادران

استفاده از شربت گل بومادران، در تنظیم قاعدگی و رفع لکه بینی بسیار مفید است. برای استفاده آن را باید با عسل گون، مصرف نمود.

تنظیم مزاج

به عقیده ی پزشکان طب اسلامی، خونریزی شدید عادت ماهیانه، می‌تواند علل متعددی داشته باشد و مهمترین علت آن افزایش صفرا و گرمی است. اگر این خونریزی بیش از حد باشد و سبب کم خونی و ضعف شدید و سرگیجه شود، نیاز به درمان دارد. در غیر این صورت، نوعی حجامت طبیعی بدن محسوب می شود. برای درمان می توان: از سویق عدس، سماغ رومی، ترکیب داروی جامع امام رضا علیه السلام و عسل و قرص خون که یک داروی ترکیبی می باشد، استفاده کرد.

استفاده از داروها

اگر عادت ماهیانه خیلی شدید باشد، استفاده از سماغ رومی، بسیار مفید واقع می شود.

غسل کردن

یکی از درمان های کسی که عادت ماهیانه او ادامه دارد و به صورت لکه بینی یا خونریزی است این است که غسل انجام دهند (دعائم الإسلام، ج2، ص138)

درمان خونریزی رحم در طب سنتی

 

استرس و خونریزی رحم٬ برای خونریزی رحم چی خوبه٬ خونریزی رحم٬ خونریزی رحم از چیست٬ خونریزی رحم بدون درد٬ خونریزی رحم بعد از زایمان٬ خونریزی رحم بعد از نزدیکی٬ خونریزی رحم بعد از ورزش٬ خونریزی رحم در بارداری٬ خونریزی رحم در سن بالا٬ درمان خونریزی رحم٬ درمان خونریزی رحم با داورهای گیاهی٬ درمان خونریزی رحم با طب سنتی٬ درمان خونریزی رحم با عسل٬ درمان خونریزی رحم بعد از پریود٬ درمان خونریزی رحم بعد از سقط٬ درمان خونریزی رحم چیست٬ درمان خونریزی رحم در طب سنتی٬ درمان گیاهی خونریزی رحم٬ علت خونریزی رحم بعد از پریود٬ غلت خونریزی رحم