درمان سنگ کلیه در طب سنتی

درمان سنگ کلیه در طب سنتی

 

داروهای گیاهی همچون گزنه خاردار،چای جاوا(نوعی نعنا که در کشور هندوستان روییده و به صورت دم کرده مصرف می شود) و گیاه خلا (شل کننده مجاری ادراری)در درمان این بیماری موثر است.

 

 

دم کرده گیاه قاصدک ، کاکل ذرت ، مخلوط (خاکشیر، خارشتر و ترنجبین )، آب ترب به ویژه ترب سیاه  ، خار مریم، قره قاط، خرفه و چای سبز ، گل گاوزبان به دلیل مدر بودن در درمان این بیماری مفید می باشند.

درمان سنگ کلیه در طب سنتی

 

افرادی که از سنگ کلیه به ویژه سنگ های اگزالاتی رنج می برند، بهتر است از مصرف ریواس، تره فرنگی، اسفناج، نوشابه ها، بادام زمینی، آجیل،شکلات، مواد کافئین دار، گوشت و پروتئین های حیوانی خودداری کنند و به جای آن هندوانه، خیار، شاهی، آلو، ترب، تربچه، گریپ فروت، کرفس، جعفری، نعناع، مارچوبه، مرزه و مواد غذایی مفید برای دفع سنگ های ادراری استفاده کنند.

 

مصرف موز و کیوی نیز برای درمان سنگ کلیه موثر است.

روغن بادام دفع سنگ‌های ادراری را تسهیل می‌کند برای این کار باید سه قاشق سوپ‌خوری از مخلوط بادام شیرین و روغن گردو را بعد از هر وعده غذایی همراه با جوشانده‌ای که از جوشاندن 20 گرم شیرین بیان و یک مشت کاه جو در یک ظرف آب تهیه شده، مصرف کرد.

با مصرف موارد گفته شده، اگر سنگ کلیه بزرگ نباشد، دفع آن تسهیل می‌شود.

گیاه خاکشیر ادرار آور بوده و قادر است التهاب کلیه (پیلونفریت) را برطرف کند.

خاکشیر سنگ کلیه را دفع می‌کند، و به منظور دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده و صبح ناشتا خورد.

 

درمان سنگ کلیه٬ درمان سنگ کلیه با پوست خربزه٬ درمان سنگ کلیه با داروهای گیاهی٬ درمان سنگ کلیه با دوسین٬ درمان سنگ کلیه با سیاه دانه٬ درمان سنگ کلیه با طب سنتی٬ درمان سنگ کلیه با گیاهان دارویی٬ درمان سنگ کلیه بزرگ٬ درمان سنگ کلیه چیست٬ درمان سنگ کلیه خیراندیش٬ درمان سنگ کلیه در خانه٬ درمان سنگ کلیه در طب سنتی٬ درمان سنگ کلیه دکتر خیراندیش