عطر ادکلن سرج لوتنس بس د سوی | Serge Lutens Bas de Soie

عطر ادکلن سرج لوتنس بس د سوی-Serge Lutens Bas de Soie

عطر ادکلن سرج لوتنس بس د سوی-Serge Lutens Bas de Soie عطری است شیرین.این عطر در سال ۲۰۱۰ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد.عطر ادکلن سرج لوتنس بس د سوی-Serge Lutens Bas de Soie عطری است زنانه و مردانه و جذاب.

عطر ادکلن سرج لوتنس بس د سوی-Serge Lutens Bas de Soie

ترجمه اسم این عطر شاید براتون تعجب آور باشه: جوراب ابریشمی! بهترین مرجع برای اینکه بفهمیم سرج لوتنس با چه هدفی عطراش رو اسم گذاری میکنه سایت خودش هست، جایی که خود هنرمند برای هر عطرش توصیفی کوتاه و رمزگونه نوشته.

Bas de Soie، و سالهای جنگ جهانی دوم. سالهایی که جزء لاینفک پوشاک روزانه ی یک زن جورابهای نایلونی و ابریشمی بود که جنسشون بسته به طبقه ی اجتماعی و تمول فرق میکرد. لوتانس با نگاهی کودکانه عاری از رد شهوت به این مقوله نگاه میکنه و همون فضای سبز رزینی، خاکی و پودری که با دو عطر شماره ۱۹ (Chanel N°۱۹) و لاپوسا (Chanel La Pausa)، در سیطره ی برند شنل بوده رو با لهجه ی سرج لوتنس بازسازی کرده و نیزه ی سهمگینی رو طرف بازار شنل هدف میگیره و بازار لاپوسا رو خراب میکنه – هر چند بخاطر تولید انبوه شماره ۱۹ نمیتونه با اون رقابت کنه. سرج لوتنس با مقوله ی جوراب ابریشمی، مثل دید یک پسر بچه به مادر، سعی تو باززنده سازی حس زن کامل داره، بدون نگرش لذت گرا به اُبژه. زن سالهای ۴۰ و سالهای جنگ، زنی توی پالتویی بلند، با قامتی کشیده و نسبتا لاغر اندام، سیمایی صامت و کمی افسرده که تصویری نوستالژیک و سینمایی از خودش بجا میگذاره.

رایحه ی عطر با بویی کِرِم مانند، گیاهی، کمی چرب، خاکی، کهنه، پودری و سبز شروع میشه. حسی زنانه داره اما لَوَند و دلربا نیست، خاص هست و توی عالم خودشه و این حس زاده ی رایحه ی فلزی و پودریِ زنبق توی بطن این عطر هست. با کمی شباهت به غول زنبقِ سرج لوتانس – آیریس سیلور میست (Iris Silver Mist) – با دو سوا رایحه ای صاف، تُرد و محو از همون زنبق رو به همراه صمغ گالبانوم (صمغ باریجه)، بادام، عسل، رز و گل سنبل بکار میگیره تا حس و بافت جورابهای ابریشمی رو به ذهن متبادر کنه. این حس، باز تاکید میکنم، روی اروتیسم که معمولا با این جورابها تعریف میشه هیچ تاکیدی نداره، هرچند این برداشت رو با عنوانی قلقلک دهنده که روی محرمیت و بدن زن تاکید میکنه، به مخاطب میسپاره. برعکس حسی نوستالژیک اما نه قدیمی و سن بالا، صرف زنانه، کمی تاریک، غمگین و گوتیک و پاییزی داره.

  • رایحه ها: ادویه جات معطر , زنبق , سنبل , صمغ گالبانیوم , مشک

خرید ادکلن اورجینال از فروشگاه عطر لیلیوم

لینکهای مرتبط:

عطر سرج لوتنس بس د سوی | ادکلن سرج لوتنس بس د سوی | سرج لوتنس با دو سوا | Serge Lutens Bas de Soie