فواصل زالودرمانی و نکات مهم زالو درمانی

فواصل زالودرمانی و نکات مهم زالو درمانی

 

تجربه نشان میدهدبراي تعیین فواصل بین نوبتهاي زالو درمانی به طور میانگین براي هر زالو پس ازخون خوردن روي بدن انسان

5 /1 روز تا زالوي بعدي فاصله زمانی  معین کنیم.

 

یعنی اگرکسـی10 عدد زالو اسـتفاده کرده است تا 15 روز بعـد صبرکرده و پس از آن نوبت بعدي را شـروع میکند.

 

مگر در موارد خاص و تشـخیص پزشک و بیماريهایی که درباره آنها توضـیح خواهیم داد.

 

این قانون هنگامی قابل اجرا است که تعداد زالوها بیش از 4عدد در یک نوبت باشد.

 

پس از آنکه هر 25 روز یکبار تا 3 نوبت و در هربار 20عدد زالوخون شخصـی را مکیدند بهتر است تا 2 الی3 ماه پس از آن از زالودرمـانی خودداري کنیـد مگر در مواردي ماننـدسـیاه شـدن اسـتخوان و یا زخمهاي سـرطانی و آنچه  که پزشک متخصـص طب ایرانی صـلاح بدانـدکه در آنصورت ممکن است هر هفته یـا هرچنـدروز یـکبـار و یـا هر روز زالودرمانی با تعـدادکم صورت پذیرد.

 

کم خونی ناشی از زالودرمانی

کم خونی بیمار و توانایی براي خونگیري بایـدکاملا مـدنظر گیرد و داروها و غذاهاي مولدخون تمیز وصالح با روشهاي مؤثر در رژیم غـذایی بیمار قرار گیرد.

 

مثلا مصـرف روزي3 لیوان شـربت شـیره انگور (چنـدقاشق غذاخوري شـیره انگورخالص که با آب خنک رقیق شده باشد) همراه با هر وعده غذایی یکی از راه هاي خونسازي قوي است که حتی درکم خونیهاي بیماران سرطانی هم غوغا میکنـد.

 

براي بیماران مبتلابه قنـدخون که میخواهیم آنها را تحت زالودرمانی قرار دهیم هرشب 5 عدد برگه خشک شده

هلو و 5 عدد برگه خشک شده زردآلو و 5 عـدد آلوي بخارا در یک کاسه آب خیس میکنیم و روز بعد بیمار تناول کندعلاوه بر  آن اگر آب انار تازه هم میل کندکه چه بهتر، هم براي قندخون مفیدو هم براي خونسازي.البته انار میخوش باشدبهتر است و اگر شیرین بودکمی آبغوره بینمـک خـانگی به آن اضـافه میکنیم.

 

براي رفع کم خونی بیمـاران دیـابتی شـیره انگور به میزان50 %با سرکه انگور مخلوط و روزي 3 لیوان رقیق شده آن  میل شود و قندخون کنترل گردد.

 

اگر بعد از زالودرمانی براي بیمار احساس ضـعف وسـرگیجه ایجادشود باید به تقویت معده پرداخت و داروهاي ضدبلغم مصـرف نمود و تقویت کننده هایی مانندشـربت زعفران میل نمود و یا هر روزصبح ناشتا یک قاشق مرباخوري تا غذاخوري مخلوطی از تخم

شربـتی و تخـم بـالنگوو تخـم فرنجمشـک را بـا نصـف اســتکان گلاب و نصـف اســتکان عرق بیــدمشک مخلـوط بـاشــکر و یا شیرین کننده هاي دیگرشیرین کرده میل نمود.

اگر همراه با این داروها چنانچه طبع بیمار بپسندد یک عدد مغز گوسفند پخته و هر 3 روز یکبار میل شود چه بهتر.

 

درد شدید زالودرمانی

گاهی محل چسباندن زالو به شّدت درد میگیرد و همراه درد ممکن است سوزش شدید نیز ایجادشود.

 

علت درد ممکن است از: 

1 .ریزش و رسوب موادسوداوي باشد

2.حساس بودن بدن به آب دهان زالو که آنهم درحقیقت رسوب سودا که شاید همراه صفرا نیز نفوذ کرده است میباشد

3 .عفونت محل زخم:

علاج: آویشن، تخم گشـنیز وگل ختمی را با آب گشنیز که به حّدجوش رسیده خمیرکنید و درگرم ترین حالت ممکن روي زخم  ببندیدو توجه فرمائید داروها را آنطور آسـیاب کرده باشـیدکه از ریزترین الک رد شود.

پانسمان روي زخم عبارت است از باند و گاز که روي خمیر داغ میبندیـد، سـپس باچنـد دور بانـد روي آنرا بپوشانیـد و روي آن یک پوشـش ضدآب مانند پلاستیک و روي آن پنبه وسـرانجام باچسب ضدآب کاملا روي آنرا بپوشانید تاگرما و رطوبت داخل پوشـش کاملا حفظ شود.

12 الی24  ساعت به همان حالت بماند،سپس بازکرده و بگذارید خشک شود.

 

درد شدید زالودرمانی٬ درمان کم خونی با زالو درمانی٬ زالو درمانی٬ زالو درمانی در تهران٬ زالو درمانی در شرق تهران٬ زالو درمانی در غرب تهران٬ زالو درمانی در منزل٬ زالو درمانی کم خونی٬ زالو درمانی و کم خونی٬ زالو کم خونی٬ فاصله بین زالو درمانی٬ فواصل انداختن زالو٬ فواصل زالو اندازی٬ فواصل زالو درمانی٬ فواصل زمانی زالو درمانی٬ کم خونی و زالو٬ کم خونی و زالو درمانی