فواید حجامت برای پوست

فواید حجامت برای پوست

جوش و آکنه نتیجه برون ریزی بدن به علت عکس العمل کبد در مقابل مواد زائدی است که در بدن تجمع کرده اند و سیستم دفاعی بدن چاره ای جز دفع آنها از طریق پوست ندارد. اختلالات هورمونی ، تغذیه غلط و سن بلوغ از عمده علل بروز جوش و آکنه در پوست خانمها و آقایان است. حجامت از موثرترین روشها برای کمک به درمان جوش و آکنه می باشد.

جوش در هر منطقه از پوست نشانه چیست؟

وجود جوش در پیشانی مشکل گوارشی و مصرف فست فودها را نشان میدهد.

اگر قسمت وسط ابروها جوش میزند مشکل از کبد و مصرف غذاهای چرب است.

جوش و لک اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشانگر مشکل در کلیه است که با نوشیدن آب به اندازه کافی تا حدی برطرف می شود.

روی گونه اگر بیشتر از هر جای دیگر پوست صورت جوش میزند دلیل مشکل سیستم تنفسی و آلرژی است که به حذف مصرف سیگار و رعایت کردن برنامه غذایی مناسب برای آلرژی برطرف می شوند.

اگر روی بینی شما جوش و لک بسیار ظاهر می شود باید مراقب قلب خو باشید و ویتامین B بیشتر مصرف کنید.

جوش هایی که در منطقه چانه و اطراف لب نشانگر اختلالات هورمون و وجود استرس است.

اگر روی گوشهایتان جوش میزند دوباره مشکل کلیه باعث بروز این مشکل است.

 

درمان جوش و آکنه در طب سنتی

درمان جوش و آکنه در طب سنتی شامل رفع علت زمینه ای ، پاکسازی بدن از اخلاط فاسد ، اصلاح مزاج ، اصلاج رفتار تغذیه ای و در صورت نیاز تجویز دارو میباشد. در این بین حجامت نقش بسیار کمک کننده و تسریع کننده ای در درمان جوش و آکنه دارد. حجامت در کنار اجزای دیگر درمان که توسط پزشک مسلط بر طب سنتی تجویز می شود ، سبب پاکسازی سریعتر بدن ، تنظیم هورمون ها ، بهبود گردش خون در عضو گرفتار و غیره میگردد.

حجامت و درمان جوش و آکنه

نحوه کاربرد حجامت و برنامه ریزی آن و تعیین و ترتیب محل انجامش برای درمان جوش و آکنه توسط پزشک طب سنتی تعیین و در کنار اجزای دیگر برنامه درمانی بیمار میتلا به جوش و آکنه اجرا میگردد. حجامت برای درمان جوش و آکنه از نقاط مختلفی از بدن صورت میگیرد که بستگی به جنسیت و سن بیمار ، علت جوش و آکنه ، محل گرفتاری که در کجای بدن باشد و طول مدت ابتلای بیمار به جوش و آکنه دارد.

مواضع حجامت برای درمان جوش و آکنه

نقاطی از بدن که معمولا برای کمک به درمان آکنه و جوش از آنها حجامت انجام می شود شامل محل حجامت عام ، حجامتهای سر و صورت ، حجامت پشت گوشها ، حجامت چانه ، حجامت کبد ، حجامت ساقین و نقاط دیگری است که برنامه ریزی ، انتخاب محل ، زمان و ترتیب انجام هر یک توسط پزشک مسلط بر طب سنتی تعیین میگردد.

حجامت صورت

 

تاثیر حجامت صورت٬ حجامت پوست٬ حجامت صورت٬ حجامت صورت با زالو٬ حجامت صورت برای رفع جوش٬ حجامت صورت برای لک٬ حجامت صورت چگونه است٬ حجامت صورت چیست٬ حجامت صورت خوبه٬ حجامت صورت عکس٬ خواص حجامت برای پوست٬ عکس حجامت صورت٬ عوارض حجامت صورت٬ فواید حجامت بر پوست صورت٬ فواید حجامت برای پوست٬ فواید حجامت برای پوست صورت٬ فواید حجامت برای پوست و مو٬ فواید حجامت برای خارش پوست٬ فواید حجامت برای رنگ پوست٬ فواید حجامت عام برای پوست٬ فیلم حجامت صورت