نوشیدنی های مفید برای یبوست

نوشیدنی های مفید برای یبوست

شیر بادام

برای تهیه آن پوست بادام‌ها را جدا كنيد و آن‎ها را به همراه آب و چند قاشق گلاب و عسل در مخلوط‌كن به طور كامل مخلوط كنيد تا مخلوط كاملاً ‌به صورت شير درآيد. طريقه‌ پوست کندن بادام: بادام را در آب در حال جوش بريزيد و پس از يك جوش خوردن،‌ ظرف را از روي حرارت برداريد. حدود 30 ثانيه صبر كنيد و بعد بادام‌ها را از آب جوش خارج سازيد و با آب سرد بشوييد. در اين حالت پوست آن‎ها به راحتي جدا مي‌شود ولی بادام‌ها کمی سفت خواهند شد. بهترین روش پوست‌کندن بادام، خیساندن آن به مدت 6-8 ساعت است یعنی پوست چوبی بادام‌ها را شکسته و آنها را در آب بخیسانید. در این حالت به راحتی پوست قهوه‌ای بادام جدا می‌شود.

شير بادام

برای تهیه این شیر بادام علاوه بر بادام درختی از بادام هندی نیز به نسبت 5 به 1 استفاده می شود.

در صورتی که فرد با مصرف شیر دچار مشکلات گوارشی نمی شود می تواند به جای آب از شیر استفاده کند.

شیر بادام

برای تهیه این شیر بادام به جای عسل از شیره انگور استفاده می شود.

شیر انجیر

انجیرها را چند تکه کرده و در شیر بریزید و آنها را در یک ظرف دردار به مدت 24 ساعت در یخچال بگذارید. سپس گلاب را اضافه کرده و در میکسر بریزید.

معجون شیر انجیر

شير رابه مدت 5 دقيقه بجوشانید. سپس انجیر رابه آن اضافه کنید. پس از گذشت 3 ساعت شير درون معجون شير انجير به شكل خامه در مي‌آيد و آماده مصرف مي‌باشد. باید مراقب باشید که انجیرها کاملا خشک باشند. در غیر این صورت ممکن است شیر ببرد.

معجون شیر و انجیر

معجون انجیر و آلو

انجیر و آلوبخارا را چند ساعت درماءالعسل خیس کرده وقبل از غذا میل کنید. سپس ماءالعسل را روی آن بنوشید

انجیر را درظرفی ریخته وبه آن اندازه آب بر آن بیافزایید که انجیرها در زیر آب قرار گیرند و آن را بجوشانید. هر وقت مقدار آب کم شد آب بر آن بیافزایید به طوری‌که سطح آب در دیگ ثابت بماند. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا انجیرها خوب له شوند. سپس آن را صاف کنید و آب آن را دوبارهحرارت ‌دهید تا غلیظ شود. می‌توانید به اندازه یک چهارم وزن مایع بدست آمده شکر اضافه کنید و حرارت دهید تا به قوام عسل برسد.

 

پیشگیری از یبوست٬ درمان یبوست٬ درمان یبوست با طب سنتی٬ درمان یبوست در طب سنتی٬ نوشیدنی برای یبوست٬ نوشیدنی مناسب برای یبوست٬ نوشیدنی مناسب یبوست٬ نوشیدنی های مفید برای یبوست٬ نوشیدنی های مناسب برای یبوست٬ نوشیدنی های مناسب یبوست٬ یبوست در طب سنتی