درمان تپش قلب در طب سنتی

درمان تپش قلب در طب سنتی

گیاهان در درمان بسیاری از بیماری ها نقش موثری دارند. برای درمان تپش قلب نیز می توان به سراغ طب سنتی و گیاهان دارویی رفت.

درمان تپش قلب در طب سنتی

سنبل الطیب:

این گیاه خاصیت ضد اضطراب و آرامش بخشی دارد اما در رفع تپش قلب نیز موثر است. یکی از دلایل بروز تپش قلب، اضطراب است. گیاه سنبل الطیب به دلیل خاصیت آرام بخشی خود می تواند در رفع حالت تپش قلب موثر باشد. ریشه ی گیاه سنبل الطیب نیز برای تپش قلب موثر است. این گیاه در ایران نمی روید ولی ریشه ی آن به مقدار زیاد وارد کشور می شود.

نحوه مصرف: دو تا چهار گرم ریشه ی سنبل الطیب به اندازه ی یک فنجان و به صورت دم کرده، یک ساعت قبل از غذا مصرف شود.

توجه: سنبل الطیب نباید به طور مدارم باشد و باید پس از دو هفته، یک یا دو هفته ی بعد مصرف آن قطع شود.

ریشه ی سنبل الطیب ضد تپش قلب

بادرنجبویه:

ابوعلی سینا، بادرنجبویه  را برای تقویت قلب و انبساط روح تجویز می کرده است. این گیاه مانند یک مسکن مفید روی دستگاه عصبی مرکزی عمل می کند و به همین دلیل آرام بخش است.

بادرنجبویه به شکل های مختلفی مانند اسانس، روغن و دم کرده استفاده می شود.

درمان تپش قلب با بادرنجبویه

گل گاوزبان:

گل گاوزبان، گیاهی علفی و پرطرفدار است که بیماری های مغزی و قلبی استفاده می شود.

گل گاوزبان شادی آور، رقیق کننده ی خون، مقوی قلب، رفع کننده اضطراب و دلهره، از بین برنده ی افسردگی و کاهنده ی فشارخون و تپش قلب است.

نحوه مصرف: گل های آب گل گاوزبان را خشک و سپس دم کرده ی آن را مورد استفاده قرار دهید. این گیاه همچنین خاصیت آرام بخشی دارد.

درمان تپش قلب با گل گاو زبان

 

اسطوخودوس:

اسطوخودوس گیاهی به ارتفاع حدود نیم متر با برگ های متقابل، باریک و پوشیده از کرک های سفید پنبه ای است و گل هایی به رنگ بنفش وبه شکل سنبله دارد. اسطوخودوس از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و تپش قلب را برطرف می کند.

نحوه ی مصرف: حدود 5 گرم سرشاخه گل دار یا گل این گیاه را در یک لیتر آب جوش ریخته و 10 دقیقه دم کنید. مقدار مصرف این دم کرده، سه تا چهار فنجان در روز است.

درمان تپش قلب با اسطوخودوس

 

تپش قلب٬ تپش قلب بالا٬ تپش قلب چیست٬ تپش قلب در بارداری٬ تپش قلب عصبی٬ تپش قلب کودکان٬ تپش قلب و سرگیجه٬ درمان تپش قلب٬ درمان تپش قلب از استرس٬ درمان تپش قلب با داروهای گیاهی٬ درمان تپش قلب با گیاهان دارویی٬ درمان تپش قلب در طب سنتی٬ درمان تپش قلب در کودکان٬ درمان تپش قلب طب سنتی٬ درمان تپش قلب ناگهانی